Sunday, November 9, 2008

A Few Questions For All You Mom's Out There...

Okay, so as you all know, this is my first time. I really don't know what to expect. I'll tell you how I've been feeling lately, and maybe you can all tell me if it's normal.
For one thing, I am tired, all the time. I feel asleep in the car today, and I never do that because I am a nervous passenger.
Also before I even knew, I was having weird cravings for stuff I haven't eaten in years, like mayonaise and cheese sandwhiches, which I loved as a kid. they just seem so appealing right now.
This may be a sensitive one, but my breast are a little sore, and they feel "fuller" than usual, although I know it's too early for them to be filling up. Right?

I don't know what else right now, I'm too tired to think, but please let me know some things about all of your pregnancies, so I can know what to look for.

BTW, no morning sickness yet, is this normal?

7 comments:

Linda said...

You are so cute :) Yes, it's ALL normal. Being tired is a big one, and as soon as you see a Doctor and get your Prenatal vitamins that will help some. Your body has a lot of adjusting to do and it's doing extra work now :)
Cravings are normal too...I was too sick to eat much though, so someone else can tell you about what they craved.
The sore breast thing....yep, very, very, normal! It's a hormone thing.
I'm so excited for you & Tyson....I bet your Mom is on cloud nine about your news!

Love & Pooh Hugs,
Linda

Linda said...

P.S.....I threw up my entire pregnancy, and Marv & I can still point out public landmarks where I let everyone know I was pregnant & sick!! LOL! I know some people who were only sick the first trimester, some who were sick like me the entire time, and some that never threw up once....so I'd say anything that happens in that respect is normal, everyone is different.

Pooh Hugs,
Linda

Janis said...

It's very normal. I was exhausted my first three months and I felt like my breasts were going to explode. No touching for DH those first few months. I was never sick but craved subway chicken sandwiches and taco salads. :)I think you're doing fine. Get lots of sleep and take a nap if you need to.

A lof of people like the book "What to expect when you're expecting" but my favorite book was called "Your pregnancy week by week" by Dr. Glade B. Curtis and Judith Schuler. I found it super informative, an easy read and every Sunday my hubby and I would sit down and read what the next week "could/would" bring. :) It was usually right on and super informative. Also an easy to use index to look up all sorts of weird things you never knew until you're pregnant!

Good luck and keep asking questions...we are here to help! :)

Janis

Jeanne said...

YEP....all totally normal! Your body will need more rest than normal so naps are always good. Cravings happen. I remember when I was pregnant with Kaitlin, we had a cat and the smell of cat food....and even COFFEE....made me feel like I was gonna hurl!! (lol) But I also craved eggplant rollatini with her too! (lol)

Sore breasts? Check.

ALL PERFECTLY NORMAL!!!

((hugs))
Jeanne

izzzybee82 said...

CONGRADTULATIONS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GREAT NEWS FOR A GREAT PERSON

DON'T WORRY THIS IS ALL PART OD PREGNANCY THE HUNGRY MOMENTS AND THE EMOTIONAL ROLLER COASTER SOOO JUST ENJOY THE RIDE

KISSES
ROSA

Diane said...

Please go right out and buy the that book...What to expect when you are expecting...its the greatest book for pregnacy!

Jen said...

Ditto on all being normal. I never had morning sickness to the point that I threw up but was a little nauseous at times. I think for the first time around it was pb & j sandwiches and spaghetti for me that I ate at almost every meal (not together). :) i did have a friend who was sick most of her pregnancy and that sucks.

Hugs~Jen